Zondag 28 april 2024

Collecte:  Kerk in Actie  -  Delta voor Colombia

Project:  Sociaal bewogen predikanten opleiden

Het jarenlange gewapende conflict in Colombia heeft miljoenen mensen getraumatiseerd en verjaagd van hun vertrouwde plek.
De theologische universiteit in Cali rust toekomstige predikanten toe om in deze context van armoede en geweld om te zien naar mensen in nood.

Jeannet Bierman is door Kerk in Actie uitgezonden als docent praktische theologie aan deze universiteit. Met haar studenten onderzoekt ze wat er leeft in de samenleving én in de kerk. Ze rust deze toekomstige predikanten toe om straks samen met hun gemeenteleden om te zien naar anderen.

Alex Yela is één van haar oud-studenten. “Ik besloot theologie te gaan studeren omdat ik meer over de Bijbel wilde weten, maar ik heb zoveel meer geleerd!  Ik vond in de Bijbel inspiratie om me in te zetten voor mensen om mij heen en run nu een gaarkeuken waar dagelijks ruim 50 mensen komen. We bieden een maaltijd, maar proberen ook in gesprek te komen om te kijken hoe we mensen verder kunnen helpen.

Van harte aanbevolen!

Goede Vrijdag dienst