Zondag 31 oktober 2021

Collecte: Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap

Bijbelzondag valt dit jaar op 31 oktober en heeft als thema ‘Op zoek naar betekenis’. Dat sluit aan bij de introductie van de NBV21 en de Bijbelcampagne daaromheen.

“We willen zoveel mogelijk feestvreugde en positieve aandacht voor de Bijbel creëren”, zegt directeur Rieuwerd Buitenwerf (NBG). “Oktober wordt de maand waarin we in en buiten de kerk volop aandacht vragen voor de Bijbel en de boodschap van hoop en liefde die daarin staat”, vervolgt Buitenwerf.

“Met de NBV21, de Bijbel-campagne en via Bijbelzondag hopen we kerkleden te inspireren om met elkaar de betekenis van de Bijbel te delen. Dus om stil te staan bij wat dit bijzondere boek voor henzelf betekent, maar ook wereldwijd.’

De NBV21 is de nieuwe Bijbel voor de 21e eeuw, bedoeld als standaard-vertaling van de Bijbel voor Nederland en Vlaanderen.

Bij de komst van de Nieuwe Bijbelvertaling in 2004 beloofde het NBG een revisie omdat dat nodig en waardevol is, en omdat het nog beter kon. De NBV21 heeft veel te danken aan opmerkingen van betrokken lezers.

De NBV21 is daardoor de Bijbel vóór en ván de 21e eeuw.

Goede Vrijdag dienst

Uitzending om 19.00 uur