Zondag 5 mei 2024

Collecte:  Kerk in Actie  -  Noodhulp

Project:
Steun voor inwoners en ontheemden in Oekraïne

Verwoeste huizen, een ontwrichte infrastructuur en nauwelijks warmte en elektriciteit. De grootschalige oorlog in Oekraïne gooide het leven en de toekomst van veel inwoners volledig overhoop.

Kerk in Actie werkt samen met kerken en hulporganisaties in Oekraïne die ontheemden en slachtoffers van de oorlog blijven helpen. Regionale hulpcentra geven kwetsbare kinderen - zoals in de frontlinie van Kharkiv - een veilige plek, delen voedsel en medicijnen uit aan iedereen die het nodig heeft en bieden hulp bij traumaverwerking.

Oekraïense gezinnen ontvangen zadenpakketten, zodat ze minder afhankelijk zijn van voedselpakketten.

Met je gift in de collecte steun je het programma Noodhulp van Kerk in Actie en help je inwoners en ontheemden in Oekraïne om de oorlog te overleven.

Van harte aanbevolen!

KerkTV uit Michaëlskerk