Zondag 14 januari 2024

Collecte: Binnenlands Diaconaat

Armoede in Nederland

Armoede is een groeiend probleem in Nederland. Een miljoen mensen kan de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen.

Met de actie Samen tegen armoede staan kerkelijke gemeenten, gefaciliteerd door Kerk in Actie, op tegen armoede in Nederland. De acute nood wordt bestreden door het inzamelen van voedselpakketten voor de Voedselbank.
Voor de lange termijn werkt Kerk in Actie samen met SchuldHulpMaatje om mensen te helpen uit schulden te komen of te voorkomen dat ze daarin terechtkomen.

Met de campagne Samen tegen armoede van het programma Diaconaat van Kerk in Actie draag je eraan bij dat mensen in armoede er niet alleen voor staan. Help je mee?

Van harte aanbevolen!